Megtörtént már önnel, hogy úgy érezte, szüksége lenne egy bizonyos termékre, de az értékesítővel való beszélgetés alkalmával csak az áru paramétereit ismerte meg, arról viszont nem sikerült meggyőződnie, hogy az valóban megoldaná a problémáját? Pedig lehet, hogy ha megvásárolta volna az adott terméket, sokkal könnyebben és gyorsabban menne vele a munka; de érthető, hogy nem szeretett volna úgy pénzt kiadni rá, hogy nem bizonyosodott meg erről.
Semmitmondó termékinformáció helyett
Sok értékesítő ott rontja el, hogy az adott termék tulajdonságait felsoroltatva próbálja meg eladni azt a vevőnek, de utóbbinak ezek az információk semmit sem mondanak. Ha nem ért a számítógépekhez, miért kellene tudnia, mit jelent a 2 GB memória? Sok vagy kevés? Ha szövegszerkesztésre használná a gépet, elég; de egy vágóprogramhoz például már kevésnek bizonyulhat. Ha az értékesítő nem kérdezi meg, mire használná az érdeklődő a notebookot, mindössze közöl vele egy számot, mindketten veszítenek. Az értékesítő azért, mert nem tudja értékesíteni a terméket, mivel nem győzte meg a potenciális vásárlót arról, hogy erre van szüksége. Az érdeklődő pedig azért, mert nem tehet szert arra az eszközre, amely valóban megkönnyítené az életét.
A konzultatív értékesítési módszer előnyei
A fentiek miatt egyre inkább elterjedőben van az úgynevezett konzultatív értékesítési szemlélet. Az ezt követő cégek,, ahogy a Teletom Kft. is, nem csupán egy terméket kínálnak az érdeklődőnek, hanem egy komplett szolgáltatást. Ennek keretében értékesítés során nem az áru paramétereit és száraz számokat soroljuk az érdeklődőnek, hanem elbeszélgetünk vele a valós igényeiről. Megtudakoljuk, pontosan milyen problémát szeretne kezelni az adott termékkel; mire van szüksége, mire használná, milyen rendszerességgel, illetve milyen szempontok a legfontosabbak a számára az adott eszköz esetében.
Nem tukmálunk önre semmit, amire nincs szüksége
A konzultatív értékesítési szolgáltatást nyújtó cégek ügyfeleinek nem kell félniük attól, hogy megpróbálnak rájuk tukmálni valamit, amire valójában nincs is szükségük. Az igényeik és elvárásaik pontos feltérképezése után mindig olyan terméket ajánlunk nekik, amely valóban megkönnyíti az életüket. Ha szeretne vásárolni valamit, de nem tudja pontosan, mire lenne szüksége, keressen meg egy konzultatív értékesítési szolgáltatást nyújtó céget, amelytől nemcsak egy terméket kap, hanem valódi megoldást a problémájára.
Lóth Tamás
Korábbi cikkek: Lóth Tamás (Minden cikk)
- Újdonság a Teletom weboldalán - 2018.01.01.
- Egy izgalmas projekt – a Gemenci energia konténer - 2017.05.24.
- Megvizsgáltattam – Coface tanúsítvány - 2017.05.14.
- Never lose power again – Sose veszítsd el a … - 2017.05.11.