A bizalom és a megbízhatóság sokak szerint csak egy érzelem, egy vélemény, egy imázs. Ők tévednek. A bizalom ugyanis egy erőforrás, és a mai ultraszkeptikus világban talán épp mind közül a legfontosabb.
Abba a kávézóba ülök be, ahol bízom abban, hogy finom kávét kapok.
Azt a könyvet veszem meg, amelynek a szerzője már bizonyított.
Abban az emberben bízok meg, akit megbízhatónak ismertem meg.
Az Ön ügyfeleinek is bizalom kell
Ha Önt még nem ismeri egy potenciális vásárló, akkor nulláról indul a bizalom. Persze csak akkor, ha nincs rossz híre a szakmában.
A vásárlónak nincs oka rosszhiszeműen vélekedni Önről, de még nem is bízhat meg Önben. A bizalmat fel kell építeni.
Ezt pedig két részre osztjuk.
Szakmai bizalom
Először meg kell győznie az ügyfelet, hogy Ön hozzáértő. Érti a szakmát, otthon van a piacon és jó minőségű a szolgáltatása. Ezt az alábbiakkal bizonyíthatja.
- Mutasson pontos számokat és statisztikákat, hogy miért, mennyivel, hogyan jobb a termék.
- Írjon elemzést a piacról.
- Készítsen esettanulmányt és mutassa be a terméket működés közben. Hivatkozza le a forrásait, támaszkodjon szakértői véleményekre.
- Írja le a gyártási folyamatot.
- Használjon jól felismerhető és barátságos stílust, legyen segítőkész.
- Tegyen ki egy fényképet, amely megfelel az ipari szabványnak (pl. egy orvos nézzen ki orvosnak).
- Legyen elérhető és lehetőleg minden emailre és megkeresésre válaszoljon.
- Írjon könyvet, szerepeljen a rádióban, legyen médiamegjelenése.
- Használjon tartalommarketinget és pozicionálja magát szakértőként.
- Mutasson referenciákat.
A lista bővíthető, de ha mindent jól csinált, akkor az ügyfél meggyőződhet arról, hogy Ön tényleg az a szakember, akit keresett.
Viszont még nem fejeztük be, mert Önnek valószínűleg van egy cége. El kell érnie, hogy a cég is megbízható legyen.
Céges bizalom
Ez a lekövethetőséggel kezdődik. Jelezze az elérhetőségeket (telefonszám, emailcím, levelezési cím) és azt is, hogy Ön adózik a bejegyzett cégével (adó- és cégjegyzékszám). Jó ötlet a fontosabb minősítéseket megmutatni (pl. ha bioélelmiszereket gyárt, akkor a bevizsgáltatás utáni tanúsítványok fontosak).
Ma a cégek kintlévősége óriási, ezért minden szerződés megkötését megkeserítheti a gyanú. „Vajon kifizet a megrendelő?” A pénzügyi megbízhatóságát bizonyíthatja, ha egy kockázatelemző cégtől jó minősítést kap a cége. A Teletom Kft. Bisnode-minősítéssel rendelkezik, ami biztosíték arra, hogy megbízható, fizetőképes a vállalkozásunk.
Ha a Bisnode szerint az Ön cége is stabil, akkor ezt jelezze partnereinek, és a tárgyaláson őszintébb, felszabadultabb lesz mindenki mosolya.
Lóth Tamás
Korábbi cikkek: Lóth Tamás (Minden cikk)
- Újdonság a Teletom weboldalán - 2018.01.01.
- Egy izgalmas projekt – a Gemenci energia konténer - 2017.05.24.
- Megvizsgáltattam – Coface tanúsítvány - 2017.05.14.
- Never lose power again – Sose veszítsd el a … - 2017.05.11.