A bizalom és a megbízhatóság sokak szerint csak egy érzelem, egy vélemény, egy imázs. Ők tévednek. A bizalom ugyanis egy erőforrás, és a mai ultraszkeptikus világban talán épp mind közül a legfontosabb.
Abba a kávézóba ülök be, ahol bízom abban, hogy finom kávét kapok.
Azt a könyvet veszem meg, amelynek a szerzője már bizonyított.
Abban az emberben bízok meg, akit megbízhatónak ismertem meg.
Az Ön ügyfeleinek is bizalom kell

Bizalom az üzleti életben
Ha Önt még nem ismeri egy potenciális vásárló, akkor nulláról indul a bizalom. Persze csak akkor, ha nincs rossz híre a szakmában.
A vásárlónak nincs oka rosszhiszeműen vélekedni Önről, de még nem is bízhat meg Önben. A bizalmat fel kell építeni.
Ezt pedig két részre osztjuk.
Szakmai bizalom
Először meg kell győznie az ügyfelet, hogy Ön hozzáértő. Érti a szakmát, otthon van a piacon és jó minőségű a szolgáltatása. Ezt az alábbiakkal bizonyíthatja.
- Mutasson pontos számokat és statisztikákat, hogy miért, mennyivel, hogyan jobb a termék.
- Írjon elemzést a piacról.
- Készítsen esettanulmányt és mutassa be a terméket működés közben. Hivatkozza le a forrásait, támaszkodjon szakértői véleményekre.
- Írja le a gyártási folyamatot.
- Használjon jól felismerhető és barátságos stílust, legyen segítőkész.
- Tegyen ki egy fényképet, amely megfelel az ipari szabványnak (pl. egy orvos nézzen ki orvosnak).
- Legyen elérhető és lehetőleg minden emailre és megkeresésre válaszoljon.
- Írjon könyvet, szerepeljen a rádióban, legyen médiamegjelenése.
- Használjon tartalommarketinget és pozicionálja magát szakértőként.
- Mutasson referenciákat.
A lista bővíthető, de ha mindent jól csinált, akkor az ügyfél meggyőződhet arról, hogy Ön tényleg az a szakember, akit keresett.
Viszont még nem fejeztük be, mert Önnek valószínűleg van egy cége. El kell érnie, hogy a cég is megbízható legyen.
Céges bizalom
Ez a lekövethetőséggel kezdődik. Jelezze az elérhetőségeket (telefonszám, emailcím, levelezési cím) és azt is, hogy Ön adózik a bejegyzett cégével (adó- és cégjegyzékszám). Jó ötlet a fontosabb minősítéseket megmutatni (pl. ha bioélelmiszereket gyárt, akkor a bevizsgáltatás utáni tanúsítványok fontosak).
Ma a cégek kintlévősége óriási, ezért minden szerződés megkötését megkeserítheti a gyanú. „Vajon kifizet a megrendelő?” A pénzügyi megbízhatóságát bizonyíthatja, ha egy kockázatelemző cégtől jó minősítést kap a cége. A Teletom Kft. Bisnode-minősítéssel rendelkezik, ami biztosíték arra, hogy megbízható, fizetőképes a vállalkozásunk.
Ha a Bisnode szerint az Ön cége is stabil, akkor ezt jelezze partnereinek, és a tárgyaláson őszintébb, felszabadultabb lesz mindenki mosolya.
Lóth Tamás
Korábbi cikkek: Lóth Tamás (Minden cikk)
- Újdonság a Teletom weboldalán - 2018.01.01.
- Egy izgalmas projekt – a Gemenci energia konténer - 2017.05.24.
- Megvizsgáltattam – Coface tanúsítvány - 2017.05.14.
- Never lose power again – Sose veszítsd el a … - 2017.05.11.